tag:blogger.com,1999:blog-8343840614006949419.post4749416846739733436..comments2013-05-27T13:13:36.558-07:00Comments on בכתו"ם מקוונים ללמידה אחרת - בלוג שיתופי למורי כתו"ם: לרוץ עם הקדמה... וליפול / מוטי ניקחהקהילה מקצועית כתו"םhttp://www.blogger.com/profile/10293665969623430317noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8343840614006949419.post-1868324138240179262009-05-12T12:20:00.000-07:002009-05-12T12:20:00.000-07:00המאמר עצמו מתמקד בצד החיובי בלבד של שילוב המחשב בה...המאמר עצמו מתמקד בצד החיובי בלבד של שילוב המחשב בהוראה ואלו המאמרון מציג את ההיפך. לדעתנו, יש לשלב את המחשב בהוראה יחד עם הדרך המסורתית.<br />בחרנו להתמקד בהשפעת התקשוב על הקשר האישי בין המורה לתלמיד. תפקיד המורה אינו מצטמצם לתפקיד של "מעבירי יידע". המורה מכשיר את התלמיד להתמודדות בחיים ע"י הצבת גבולות (אם יש צורך), חינוך לערכים, ללמידה נכונה ויעילה. לא אחת המורה אף משמש כיועץ, כמכוון וכדמות שניתן לסמוך עליה. את כל הדברים הללו המורה מעביר/משקף ע"י ההוראה הפעילה שלו בשיעור. לדברים אלו יש ערך בעד עצמם. את דברים אלו ניתן לטפח גם כאשר משלבים בהוראה את המחשב. כאשר ניתנות פעילויות מתוקשבות, המורה אינו הופך לפאסיבי אלא עליו להנחות את התלמידים, לעבור ביניהם לבדוק שהם הבינו את המשימה, לכוונם, לעודדם, הקשר האישי עדין קיים והינו חשוב. מעבר לכך המורה מעביר משוב על הפעילויות, מעיר על המשימות שהוגשו ומחוייב יותר להתייחס לתהליכי העבודה במשימות שונות, דבר שיכול להגביר את המוטיבציה במהלך העבודה. בנוסף יכול להיות שהתקשוב יאפשר לילדים יותר סגורים, שבדרך המסורתית יתביישו לפנות בסוגיות שונות למורה כי יחששו שיראו אותם מדברים, או נותנים מכתב ודווקא יהיה להם יותר קל לפנות דרך מייל למורה. אנו חושבות, שהאישיות של המורה היא המכריעה בנקודה זו, מורה שאופיו נוח ומתחבב על תלמידיו, ידע לשלב בין ההוראה המתוקשבת לקשר האישי, כך שהקשר האישי עם תלמידיו לא ינזק מההוראה המתוקשבת ואולי אף יתחזק. <br /><br />איריס ביסטרי-ראובני וגילית בן שמעוןgillithttps://www.blogger.com/profile/16309513042623411119noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8343840614006949419.post-2508322331935366142009-01-14T08:11:00.000-08:002009-01-14T08:11:00.000-08:00תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.שפרה סטרוסקיhttps://www.blogger.com/profile/11725788704102682847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8343840614006949419.post-86915160425485131382009-01-12T23:04:00.000-08:002009-01-12T23:04:00.000-08:00מוטי שלוםכותרת המאמרון "לרוץ עם הקדמה... וליפול" ג...מוטי שלום<BR/>כותרת המאמרון "לרוץ עם הקדמה... וליפול" גרמה לי לעצור ולקרא אותו.<BR/>גם אני בעברי פחדתי... ליפול כשדובר על שילוב המחשב בהוראה.<BR/>חששתי שהמחשב יתפוס את מקומי כמקור הידע והסמכות בכיתהושלבושתי הרבה יגלו תלמידי עד כמה אינני שולטת ברזי המחשב.<BR/>עם השנים, השימוש במחשבים בכיתות הפיג את החששות שלי. למדתי לפנות את "הבמה" שלי בכיתה לטובת עבודת התלמידים שיושבים בצוותים חוקרים, מארגנים, מסגננים ולומדים יחד.<BR/>לי נותר רק לעבור ביניהם לעוץ עצה, לחדד נושאים מסוימים ו...להתפעל מהיכולות שלהם וכמובן מהתוצרים. <BR/>קשה לי להאמין שנקום יום אחד ונגלה ש"אבדנו את התלמידים לטובת המחשב ואת שכלם לטובת העתקת החומר כמו שהו אל קובץ הבחינה". <BR/>הבנתי שאין תחליף למורה האנושי ושהתלמידים -אפילו הטובים ביותר זקוקים להכוונה, אתגרים, לאוזן קשבת, לעידוד ופרגון.<BR/>תלמידנו חיים בעולם המודרני ומצפים שהמחשב יהיה חלק אנטגרלי בעבודתם בבית ובכיתה.<BR/>כמורת כתו"ם אני מקווה ללמוד דברים חדשים בתחום ומקווה לא ...ליפול<BR/><BR/>נכתב עי: ארינה אולרשו ומגי קפלןארינה אולרשוhttps://www.blogger.com/profile/03465180574556264240noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8343840614006949419.post-6831891200071560042009-01-11T22:47:00.000-08:002009-01-11T22:47:00.000-08:00כמו לכל דבר יש את הצד החיובי ואת הצד השלילי.במקרה ...כמו לכל דבר יש את הצד החיובי ואת הצד השלילי.<BR/>במקרה זה הצד החיובי התאמת ביה"ס לחיים עצמם כי כמעט בכל מקומות העבודה משתמשים במחשב, עובדים מהבית בצוותי עבודה בעזרת המחשב וכד', בנוסף כדאי להשתמש במחשב ואת התפוקה שניתן להוציא ממנו אך בל נשכח את ערכי המוסף שניתן להשיג אך ורק באמצעות "השיטה הישנה" כמו מגע אישי בין המורה לתלמידיו וכן פונקציות נוספות כמו מיומנויות מוטוריות שעלולות ללכת לאיבוד בעקבות הקידמה והשימוש במחשב בלבד.<BR/>בל נשכח שהמטרה העיקרית שלנו הינה להוציא לחברה בני אדם.<BR/><BR/>אסתר ימזקי וענת אהרון.anat aharonhttps://www.blogger.com/profile/16820578081296291571noreply@blogger.com