המיזם - הקמת סביבה מוזיאלית אינטרנטית המתעדת את קורותיה של ראש העין מהיבטים שונים: היסטוריה, גיאוגרפיה, חברה, חינוך ותרבות ועוד.
לקראת 60 שנה למדינת ישראל ולקראת יום הולדתה ה-60 של ראש העין (בשנת 2009) הגיתי רעיון להקים מוזיאון וירטואלי המתעד את קורותיה של ראש העין. חשיבותו של מיזם זה הוא בהיכרות המעמיקה של התלמידים את עירם כדגם מייצג להתפתחותה של מדינת ישראל, וכן נתינת תרומה לקהילה. חשיבות נוספת היא לשמר את המורשת התרבותית, ההיסטורית, הכלכלית והחברתית של העיר, מעין חלון ראוה לתולדות הקהילה.
אין ספק, כי מיזם זה נבע גם מהצורך שלי ליצור עם הכיתה משהו חדשני, ייחודי ושונה מעבר לתכנית הלימודים, אשר יצור עניין בקרב התלמידים ויעורר מוטיבציה, משהו אשר ידרוש מהתלמידים להתמודד עם מיומנויות חקר ברמה גבוהה, משהו אשר ידרוש מהם להתמודד לא רק עם תהליך שיתופי מורכב, אלא גם עם מיומנויות חברתיות.
ואכן, הקמת המוזיאון יצרה תנאים התורמים ללמידה חווייתית, שיתופית ופעילה שבאמצעותם רכשו התלמידים לא רק ידע על עירם אלא גם מיומנויות מידעניות מתוקשבות וכן מיומנויות שיתופיות – להיות חבר מועיל ומקדם בצוות העבודה.
באמצעות המוזיאון הצליחו התלמידים להציג באופן אטרקטיבי את עירם, ובעיקר לשווק את המידע לאוכלוסיות יעד רחבות.
בסוף שנה"ל תשס"ח פרסמתי את המוזיאון הווירטואלי באתר הבית ספרי, ונשלח קישור למוזיאון לפיקוח ולעיריית ראש העין. כוונתי היא להכין בסיס לתוספות שיבואו בעתיד: התלמידים הלומדים בביה"ס ייצאו את שלוש השנים בהם הם לומדים לאחר שתרמו את חלקם ל"קהילת המוזיאון". למעשה, מדובר בהכנת בסיס לפיתוח קהילה הלומדת על ראש העין.
לקראת 60 שנה למדינת ישראל ולקראת יום הולדתה ה-60 של ראש העין (בשנת 2009) הגיתי רעיון להקים מוזיאון וירטואלי המתעד את קורותיה של ראש העין. חשיבותו של מיזם זה הוא בהיכרות המעמיקה של התלמידים את עירם כדגם מייצג להתפתחותה של מדינת ישראל, וכן נתינת תרומה לקהילה. חשיבות נוספת היא לשמר את המורשת התרבותית, ההיסטורית, הכלכלית והחברתית של העיר, מעין חלון ראוה לתולדות הקהילה.
אין ספק, כי מיזם זה נבע גם מהצורך שלי ליצור עם הכיתה משהו חדשני, ייחודי ושונה מעבר לתכנית הלימודים, אשר יצור עניין בקרב התלמידים ויעורר מוטיבציה, משהו אשר ידרוש מהתלמידים להתמודד עם מיומנויות חקר ברמה גבוהה, משהו אשר ידרוש מהם להתמודד לא רק עם תהליך שיתופי מורכב, אלא גם עם מיומנויות חברתיות.
ואכן, הקמת המוזיאון יצרה תנאים התורמים ללמידה חווייתית, שיתופית ופעילה שבאמצעותם רכשו התלמידים לא רק ידע על עירם אלא גם מיומנויות מידעניות מתוקשבות וכן מיומנויות שיתופיות – להיות חבר מועיל ומקדם בצוות העבודה.
באמצעות המוזיאון הצליחו התלמידים להציג באופן אטרקטיבי את עירם, ובעיקר לשווק את המידע לאוכלוסיות יעד רחבות.
בסוף שנה"ל תשס"ח פרסמתי את המוזיאון הווירטואלי באתר הבית ספרי, ונשלח קישור למוזיאון לפיקוח ולעיריית ראש העין. כוונתי היא להכין בסיס לתוספות שיבואו בעתיד: התלמידים הלומדים בביה"ס ייצאו את שלוש השנים בהם הם לומדים לאחר שתרמו את חלקם ל"קהילת המוזיאון". למעשה, מדובר בהכנת בסיס לפיתוח קהילה הלומדת על ראש העין.
קישור למוזיאון http://linetpro.d-campus.net/nodeweb.asp?t=26719
2 תגובות:
ענת שלום,
המיזם מקסים וכל הכבוד על היוזמה והרעיון שאינו קל למימוש, ובכל זאת מומש ויפה.
אני חושבת שזוהי דוגמא מצוינת לשילוב המחשב בהוראה בדרך מיטבית שמתקשרת לנושא הלימוד ככפפה ליד ולא בדרך מאולצת. דרך שך חדשנות בדרך הלמידה ובודאי בדרך ההערכה החלופית. יישר כח.
בברכה- נעמי
ענת שלום,
המיזם מקסים וכל הכבוד על היוזמה והרעיון שאינו קל למימוש, ובכל זאת מומש ויפה.
אני חושבת שזוהי דוגמא מצוינת לשילוב המחשב בהוראה בדרך מיטבית שמתקשרת לנושא הלימוד ככפפה ליד ולא בדרך מאולצת. דרך שך חדשנות בדרך הלמידה ובודאי בדרך ההערכה החלופית. יישר כח.
בברכה- נעמי
הוסף רשומת תגובה