יום שלישי, 26 בינואר 2010

הטכנולוגיה כבר פה ואיפה אתם?

הדברים מתייחסים למאמרו של פרופסור דוד חן " מערכת החינוך מחמיצה את המהפכה הטכנולוגית."
הסוגיה שמעלה המאמר:
במצב הנוכחי, מרבית התלמידים ימשיכו לחיות בתרבות מפוצלת - בבית ובחברה ילמדו ויתפתחו בתוך התרבות הדיגיטלית על מורכבותה, עושרה וניגודיה; ובית הספר יהפוך יותר ויותר ללא רלוונטי. האם זה מה שאנחנו רוצים?
דעתי על המאמר
המאמר מתייחס למרבית בתי הספר ואינו עושה הבחנה בין בתי הספר בהם משתמשים במחשוב באופן נרחב ,בפרוייקטים שונים ובמעבדות המדעיות, וכמובן בתוכניות לכיתות ייחודיות כמו כיתות כתו"ם, אצלמנו בביה"ס . נספר על ההתנסות בעבודה עם מחשב במסגרת הוראת הצרפתית והרחבת הידע בתרבות צרפת, הצוות המשתתף בתוכנית הורחב השנה ,יש מחשב לכל מורה , יש מחשב לכל תלמיד , המורים עוברים השתלמות צמודה בשיפור היישום והשימוש היומיומי במחשוב,
לתלמידים יש בלוג עם חלק מהמורים המקצועיים הם לומדים למידה שיתופית, המחשבים הפכו לכלי שגרתי בעבודת ינו היומיומית, הוא מנוצל באופן נרחב. התלמידים מקבלים הדרכה בשיעורי מחשב על ניצול משאבים וכלים שונים הבאים לידי ביטוי בשורה רחבה של ישומים גם במקצועות שונים, ובמיוחד במקצועות ובמקצועוצת המדעיים, רבי מלל ושפות זרות.
אני מאוד שמחה להיות חלק ממוסד חינוכי הדואג להתעדכן ושומר על רלוונטיות, הצוות המקצועי שומר על התחדשות והתרעננות על אף משאבי הזמן הנדרשים. הכל למען קידום תלמידינו.
מגיבות דור לייבושור וכוכבה בן שושן המורות לצרפתית.

תגובה 1:

esther אמר/ה...

לכוכבה ודור היקרות,

קראנו את תגובתכן למאמר. העלתן את הסוגיה שמוצגת במאמר, ולא סיפקתן את תשובת כותב המאמר לפתרון הסוגיה הזאת.

ראינו שנתתן דוגמא מחיי בית הספר, לאופן שבו בית הספר ואתן מתמודדות עם הסוגיה.

מרינה ואסתר